Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ (Jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projekts)
Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ (Jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projekts)
Living, learning and working TOGETHER. Youth integration and empowerment project
Projektu īsteno Izglītības attīstības centrs sadarbībā ar British Counil Latvia
Bastoties uz iepriekšējos gados gūto pieredzi, Izglītības attīstības centrs (IAC) sadarbībā ar British Councilpārstāvniecību Latvijā 2018.gada novembrī uzsāk īstenot  jauniešu integrācijas un līdzdalības sekmēšanas projektu “Dzīvot, mācīties un strādāt KOPĀ”.
Projekta mērķis
Sniegt jauniešiem un pedagogiem no dažādām Latvijas skolām daudzveidīgas iespējas iesaistīties interaktīvās, jēgpilnās darbībās kopā ar vienaudžiem un kolēģiem no citām skolām, lai papildinātu zināšanas un izpratni par Latviju Eiropas un globālo vērtību kontekstā, spēcinātu piederības sajūtu un izprastu izvēļu un iespēju dažādību, kas rada pamatus katra personīgajai un sabiedrības kopīgajai nākotnei.
 

 
Pieeja un uzdevumi
Daudzveidīgās darbībās gan skolēni, gan skolotāji pilnveidos kritiskās domāšanas, medijpratības, kultūras izpratnes un izpausmes, dizaina domāšanas, debašu, viedokļu apmaiņas, sadarbības un citas kompetences, kas nepieciešamas personīgo un profesionālo mērķu sasniegšanai un sociālās saskaņas vairošanai tiesiskā un demokrātiskā valstī, tai skaitā klases, skolas un kopienas līmenī. Īpaša uzmanība tiks veltīta plaisas mazināšanai starp skolām, kas īsteno dažādas, tai skaitā mazākumtautību izglītības programmas.
 
Kopīgās norisēs dažādu skolu skolēni un skolotāji pārliecināsies, ka dažādu kultūru iepazīšana un izpratne, refleksija un jauniegūto iespaidu salāgošana ar savām vērtībām, kā arī veselīga atvērtība dažādībai ir resurss, kas spēcina gan indivīda, gan sabiedrības pozīcijas mūsdienu dinamiskajā pasaulē. Norises izies arī ārpus izglītības iestāžu robežām, radot iespējas sadarboties ar dažādiem kopienas cilvēkiem un tā caur personīgo, profesionālo un pilsonisko prizmu pilnveidojot savas zināšanas, prasmes un attieksmes.
Projekta norise plānota no 2019.gada janvāra līdz 2020.gada martam.
Projekta dalībnieki
Projektā tiek aicinātas iesaistīties 15 skolas, kas ieinteresētas pilnveidot savu spēju gan tiešajā mācību procesā, gan audzināšanas un ārpusstundu darbā, kā arī apkārtējās kopienas ietvaros sekmēt jēgpilnu jauniešu līdzdalību kā pamatu saliedētai sabiedrībai. Katru skolu pārstāvēs komanda, kuras sastāvā būs skolas administrācijas pārstāvis, viens pedagogs un divi jaunieši vecumā no14 līdz 20 gadiem.
Jaunogres vidusskolas komanda: Vija Ziemele, Irina Aleksandrenkova, 8.b klases skolnieks Timurs Lomidze un 10. klases skolnieks Daniils Seliverstovs.
Darbosies arī pieredzēju pedagogu grupa, kas pilnveidos prasmes sniegt atbalstu kolēģiem un veicināt sadarbību skolu un kopienu līmenī. Iegūtās zināšanas un pieredze tiks izplatīta katrā no skolām, apkārtējā kopienā un plašākā sabiedrībā tā radot ietekmi plašā lokā.
Galvenās norises:
trīs dienu kapacitātes celšanas izglītojošs seminārs 2019.gada janvārī - februārī
Latvijas izzināšanas braucieni skolēniem un pedagogiem 2019.gada martā - oktobrī
vietējo kopienas projektu īstenošana 2019.gada februārī - aprīlī
skolu pieredzes apmaiņas vizītes 2019.gada februārī  - aprīlī
Vasaras skola 2019.gada augustā
sarunu festivāls „Lampa” Cēsīs 2019.gada 28.-29. jūnijā
tālākizglītības semināri pedagogiem
skolu /kopienu pasākumi 2019.gada 2019.gada septembrī - novembrī
noslēguma konference 2019.gada novembrī - decembrī
pieredzes apkopojuma veidošana un publiskošana 2020.gada janvārī - februārī
publicitātes nodrošināšana 
Plānotie ieguvumi:
zināšanas, prasmes un pieredze kritiskās domāšanas, mēdijpratības, informācijas iegūšanas un apstrādes, kultūras izpratnes un izpausmes, līdzdalības sekmēšanas un citos jautājumos kā pamats tālākai inovatīvai darbībai skolas ikdienas darbā
interaktīva mācību metodika, jo īpaši pilsoniskās audzināšanas un vērtībizglītības jomā, t.sk., īstenojot to neformālā vidē
Latvijas iepazīšana interaktīvā veidā, reflektējot par dažādību, vērtību un inovāciju mijattiecībām
tikšanās ar dažādu jomu ekspertiem, kas palīdzēs plānot un īstenot uz skolēnu iesaisti un pilsonisko līdzdalību vērstas darbības
iepazīšanās un sadarbība ar citu skolu jauniešiem un pedagogiem
pilnveidotas prasmes dalīties ar iegūto pieredzi ar kolēģiem un citiem interesentiem vietējā kopienā, citās skolās 
Projekta vadības komanda
 
Projekta vadītāja   Linda Kluša
Programmas satura un metodikas ekspertes Aija Tūna un Iveta Vērse
Grāmatvede  Aija Rusiņa
Asistente  Līga Puniņa
 
Avots: www. iac.edu.lv

Pirmā lielā aktivitāte skolu komandām bija  trīs dienu kapacitātes celšanas izglītojošs seminārs 2019.gada 31.janvārī – 2.februārī, kura laikā tika gūtas plašākas zināšanas, prasmes un iemaņas par medijpratību, pilsonisko izglītību, līdzdalības ietekmi, kultūras un mākslas pieredzi kā mācīšanās sastāvdaļu, dizaina domāšanu, sadarbības plašajām iespējām un citas kompetences, kas nepieciešamas personīgo un profesionālo mērķu sasniegšanai un sociālās saskaņas vairošanai tiesiskā un demokrātiskā valstī, tai skaitā klases, skolas un kopienas līmenī. Nodarbības vadīja IAC treneres Ingūna Irbīte un Daina Zelmene, projekta vadītāja Linda Kluša, programmas satura un metodikas ekspertes Aija Tūna un Iveta Vērse, Biedrības „Zinis” vadītāja Vita Brakovska, Medijpratības centra lektore Tesa Džoula (Tessa Jolls) no ASV, British Council pārstāvniecības Latvijā vadītāja Zane Matesoviča, dizaina biroja H2E līdzdibinātāja, LMA profesore Ingūna Elere, Ķekavas novada Jaunatnes iniciatīvu centra direktore Linda Arhinoviča. Paldies par šīm intensīva darba pilnajām dienām gan nodarbību vadītājiem, gan projekta asistentei Līgai Puniņai!
Skolēniem bija iespēja iepazīties ar teātra sporta metodi, tās saturu, piedaloties improvizācijas teātra treneres Ievas Niedres nodarbībās. Īpaši patīkami bija vērot skolēnu sadarbību no dažādām izglītības iestādēm no visiem Latvijas novadiem.
Atgriežoties skolā, uzsākām plānot aktivitātes, ko vadīsim gan pedagogiem, gan skolēniem: seminārnodarbības par medijpratību, aktivitātes skolēniem, izmantojot teātra sporta metodi, PechaKucha pēcpusdienu u.c.
Projekta norise plānota no 2019.gada janvāra līdz 2020.gada martam.
 
Skolas komandas koordinatore Vija Ziemele

События

24.02.2020
события в:

No 06.01. līdz 18.02.- VPD 6.kl.mazākumtaut.val.-mutvārdu daļa

2020/02/03

No 06.01. līdz 19.02.- VPD 3.kl.mazākumtaut.val.-mutvārdu daļa

2020/02/03

10.a kl. „Swedbank” vieslekcija (ekonomikas kursa ietvaros) „Aizņēmumu veidi un kreditēšanas procesa principi"

2020/02/04

Ogres, Lielvārdes, Ķeguma novadu apvienības ķīmijas tiešsaistes olimpiāde 9.-12.klašu skolēniem ( Jaunogres vsk. , Suntažu vsk., Madlienas vsk.)

2020/02/04

Volejbols 8.-9.klašu skolēniem (A grupa), zēni, meitenes.Ogres novada Sporta centra halle

2020/02/05

14.20.Skolēnu parlamenta darba sēde.(212.kab.)

2020/02/05

7.a, 7.b, 7.c. kl. ārpusklases pasākums latviešu valodā un literatūrā „Kas lēnāk iet, tas ātrāk tiek"

2020/02/05

Daiļlasītāju konkurss - skolas atlases kārta, gatavojoties Ogres novada skolēnu skatuves runas skatei.

2020/02/06

No 10.02. līdz 14.02. 1.klašu skolēniem brīvlaiks

2020/02/10

No 10.02. līdz 14.02. Projektu un ZPD nedēļa

2020/02/10

Atbalsta nodarbība sākumskolas skolēniem ar uzvedības grūtībām.

2020/02/10

6.a, 6.b klases ekskursija uz Leļlu teātri ( karjeras izglītības projekta ietvaros).

2020/02/10

5.c kl. muzejpedagoģiskā nodarbība Ogres Vēstures un mākslas muzejā ,, Seno laiku pēdas Ogrē.''

2020/02/10

Radoša darbnīca sadarbībā ar „Laboratorium.lv” „Mākslas un zinātnes krustpunkti”. (pasākums projekta „Latvijas Skolas soma” ietvaros)

2020/02/11

Dzimtās valodas, kultūrizglītības un sporta MA darba sēde.

2020/02/11

Ziepju gatavošanas darbnīca 2.a, 3.b, 4.a, 4.b, 4.c, 5.a, 5.b kl. „Ziepes senatnē un mūsdienās”. (pasākums projekta „Latvijas Skolas soma” ietvaros)

2020/02/12

4.kl. matemātikas olimpiāde „Tik vai… Cik?”, 3. kārta

2020/02/12

Volejbols 6.-7.klašu skolēniem (C grupa), zēni, meitenes. Ogres novada Sporta centra halle

2020/02/12

Topošo pirmklasnieku vecāku informatīvā skolas kopsapulce.

2020/02/12

6.a kl. ekskursija uz Kino muzeju.

2020/02/13

Ogres, Lielvārdes, Ķeguma novadu apvienības ģeogrāfijas olimpiāde 9.-12.klašu skolēniem.

2020/02/13

Ogres novada matemātikas olimpiāde 5.-8.klašu skolēniem.

2020/02/14

Vecāku diena.

2020/02/17

Nodarbība skolēniem ar mācīšanās grūtībām „Laika menedžments” 5.-7.kl.

2020/02/17

9.klašu skolēnu informēšana par jauno vidējās vispārējās izglītības saturu 2020./2021.m.g.

2020/02/17

Starpnovadu skolēnu skatuves runas konkurss.

2020/02/17

2-4.kl. karjeras projekta ietvaros „Tikšanās ar ķīmiķi”.

2020/02/18

Fotokampaņa izlaiduma klasēm.

2020/02/18

Atklātā stunda matemātikā 3.a klasē (skolotāja L.Tazova)

2020/02/18

8.50 6.kl.valsts diagnosticējošais darbs mācību – krievu valodā.

2020/02/19

18.00. 9.klašu skolēnu vecāku skolas kopsapulce par jauno vidējās vispārējās izglītības saturu jaunajam 2020./2021.m.g.

2020/02/19

19.00. Skolas vecāku padomes sēde.

2020/02/19

Atklātā stunda latviešu valodā un literatūrā 8. a kl.(skolotāja I. Rozenberga)

2020/02/20

8.50.3.kl.valsts diagnosticējošais darbs mācību – krievu valodā.

2020/02/20

5. c un 5. b kl. ekskursija „Ādažu Čipsu” uzturklase ( „Ādažu Čipsu” ražotnes apmeklējums ).

2020/02/21

7.a kl. atklātā stunda Latvijas vēsturē. (skolotāja A.Paškoviča)

2020/02/24

8.50.6.kl.valsts diagnosticējošais darbs valsts valodā – r a k s t u d a ļ a.

2020/02/25

Karjeras izglītības projekta ietvaros nodarbība „Vai sports var būt profesija”, vada “DCH studija”.

2020/02/25

10.30. 6.kl.valsts diagnosticējošais darbs valsts valodā – m u t v ā r d u d a ļ a.

2020/02/25

1.-6.kl. pasākums, sadarbībā ar skolēnu ģimenēm, „Mamma, tētis un es - sportiska ģimene ”.

2020/02/25

8.50.3.kl.valsts diagnosticējošais darbs matemātikā

2020/02/26

8.50.6.kl.valsts diagnosticējošais darbs matemātikā.

2020/02/27

No 28.02. ZPD reģionālā konference, LU, Zinātņu māja ( Jelgavas ielā 3, Rīgā)

2020/02/28